Arjan Terpstra.
A weboldaluk életrajza alapján először bemutatásra kerülnek a közös sikereik, majd pedig külön-külön beszélnek magukról, és egyéni karrierjük alakulásáról.
Kettejüket különböző zenei háttér jellemzi, ami a hardstyle kibontakoztatásában előnyükre vált és 2005-ben létrejött a Noisecontrollers. Első kiadott zenéjük a DJS-Records-nál volt Wanna Freak You néven, míg a második megjelenés Creatures már a Fusion Records-nál.
2007-ben a népszerűségük növekedésének hatására élő fellépésekbe kezdtek saját MC-jükkel, MC Renegade-del, ami hatalmas siker volt számukra. Világszerte számos klubba szerződteték őket, és a közönségnek egyre jobban megtetszettek az általuk játszott hangzások. Még ebben az évben jelent meg a Crump és Aliens című szerzeményük, amik ugyan csak sikert arattak.
A harmadik zenei megjelenésük a Fusion Records-nál 2008 májusában volt, amik között a Shreek, Venom és Rushroom nevű zenék találhatóak. Ezek a kiadások gyakorlatilag a legtöbbet játszott alkotások voltak abban az időben. Produceri munkájuk mellett DJ-ként is sikerre törtek és több eseményen is részt vettek már ekkor: "Qrimetime", "Reverze", "Hardbass", "X-Qlusive" valamint ausztráliai fellépések.
2009 egy nagyszerű évként indult számukra, hiszen őket kérték fel az "In Qontrol" fesztivál himnuszának elkészítésére. Wildstylez és Headhunterz -szel való együttműködésük eredményeként megszületett a Tonight című zenéjük, míg DJ Zany közreműködésével a Delomelancum. Remixeket készítettek Wildstylez: KYHU,
DJ Zany: Thugs, valamint Brennan Heart: One Blade nevezetű kiadásaiból.
Önálló szerzeményeik között szerepel sok sikeres még ebben az évben megjelent kiadásuk is: "Yellow Minute, Attack Again, Revolution Is Here, Samara, Unbroken, Astral 2009 és Addictive Fantasy.
2010-et újra sikeres évként könyvelhették el. Együttműködve az újonnan felfedezett ausztráliai párossal a Toneshifterz-szel, megszülettek a Jaydee és az Empire Of The Sun című slágerek. DJ Zany-val való együttműködés hatására a második közös lemezkiadásuk is megtörtént, valamit újabb zenék jelentek meg: Faster N Further, Macabre, Darkside Emotions. Mindezt tetőzve ők alkották meg a 2010-es Decibel fesztivál himnuszát: Summer In The City.
Közös zenei alkotásaik mellett az egyéni karrierjüket is aktívan ápolják. Most lássuk, hogyan írnak magukról egyenként a Noisecontrollers tagjai!

Az elektronikus zenével való megismerkedésem első pontja akkor történt, amikor 6 évesen egy kazettát hallgattam, amin a francia legenda Jean Michell Jarre egyik zenéje szólt. Még mindig emlékszem arra a pillanatra. Magamhoz vettem a kazettát, és annyira tetszett, hogy otthon állandóan azt hallgattam. Attól a pillanattól kezdve figyelemmel kísértem a szintetizátor hangzásokat tartalmazó zenéket, amelyeket Vangelis, The Art of Noise, Jean Michell Jarre és egyéb előadók játszottak.
A '90-es években, amikor a House zene kezdett elterjedni, felfedezhettem bennük azokat a szintetizátor hangzásokat, amelyeket annyira szerettem. A House kevésbé fogott meg, viszont a Hard-Trance és Hardcore annál inkább. Ezen időben saját magam is készítettem egyéni zenéket számítógéppel a legendás FastTracker 2-vel.
2005-ben egyre komolyabbá vált az érdeklődésem a saját szerzemények alkotása iránt, viszont nem volt semmilyen stúdió felszerelésem. Arjan-nal való találkozásom után úgy döntöttem, hogy valahogy beszerzek pár felszerelést. Pénz híján arra folyamodtam, hogy kölcsön kérjek. De olyan sokat kértem kölcsön, hogy annyit senki nem adott volna nekem, kivéve az anyukámat. ;)
Tehát vettem egy számítógépet logic pro szoftverrel, stúdió monitorokat, és egy külső hangkártyát. Annyira nagy volt a lelkesedésem, hogy úgy éreztem órákat, heteket, hónapokat, éveket képes lettem volna ott tölteni a pincében kialakított első stúdiómban. Mindenféle dance zene szerkesztésébe kezdtem a trance-től kezdve a hardcore-ig. A felszerelésemmel a lehetőségek tárháza annyira nagy volt, hogy olyan szabadnak éreztem magam akár egy hal. Ezzel ellentétben viszont nem igazán értettem a zeneszerkesztő program működését és a zenekészítés alapvető szabályaival se voltam igazán tisztában. De az egész annyira tetszett és élveztem, hogy folytattam a munkát tovább.
2 hónapon belül ajánlatot kaptam a vip-records és a megarave lemezkiadótól 3 zene kiadására. Ez akkora motivációt adott számomra, hogy olyan nagy hévvel folytattam a zenekészítést, mintha az életem függött volna tőle.
2006 tavaszán egy álom vált valóra, amikor a híres Donkey Rollers meghívott minket. Ennek eredményeként megszületett az első lemezkiadásunk a Fusion Records-nál.
2008-ban egy hihetetlen álmom vált valóra, amikor átköltöztettem a stúdiómat a Freaky Music-hoz Eindhoven-be, hogy együtt alkothassunk Arjan-nal olyan nevek mellet mint Zany, Donkey Rollers, The Pitcher.
Arjan Terpstra (született 1981-ben), zenei álnév: Killer Clown.
Az első lépéseim a zeneszerkesztéshez akkor születtek, amikor 1997-ben megvettem az első hardveres sampler-emet, és egy zeneszerkesztő szoftvert a Cubase-t. Abban az időben számos hip-hop ütemet alkottam. Legfőképpen a keményebb dobok és a sötét hangzások vonzottak (jórészt samplek-ből összerakva). Abban az időben nem volt olyan sok kiegészítő program mint manapság, tehát nagyon sokat kellett hangolni az egyes dallamokon, hangzásokon, hogy megfelelően szóljanak.
2003-ig csak hip-hop zenéket csináltam, és ebben az évben lediplomáztam informatikusként. A legtöbb pénzt amit kerestem gyakorlatilag szoftverek és zenei felszerelések vásárlására fordítottam. 2003-ban a haverok elcsábítottak, hogy menjek velük a Qlimax-re és ez volt az első alkalom, amikor megismerkedtem a hardstyle-lal. Ez rögtön szerelem volt első hallásra, mivel amúgy is szerettem a kemény hangzásokat, melódiákat, effekteket. Még ugyan ebben az évben beiratkoztam egy zeneiskolába Groningenbe ahol mélyebben beletanultam a zenealkotásba és a stúdiós zeneszerkesztéssel kapcsolatos ismeretekbe.
Aztán 2005-ben, amikor Bas-szel találkoztam, elkezdtünk hardstyle zenéket alkotni és egy évvel később meg is született az első Noisecontrollers megjelenés. Őszintén szólva a hardstyle zenék szerkesztése sokkal nehezebb volt, mint ahogy azt előtte gondoltam, de a végén annál inkább kielégítőbb. Úgy gondolom, hogy Bas zenei háttere a Hard Trance, Trance és Hardcore stílusokban, valamint az én zenei hátterem a hip-hop és klasszikus zenékben, meghozta számunkra a tökéletes kombinációt.
2008-ban jött el az idő a következő lépésre, amikor vettem egy speciálisan kialakított stúdiót Eindhoven egyik fura épületében, ahol közösen folytatjuk zenei karrierünket DJ Zany, The Pitcher, és Bas-szel.
Forrás: http://www.noisecontrollers.nl/
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése