2011. augusztus 30., kedd

Mi történik néhány híresebb hardstyle DJ/Producerrel?

Az idei évben egyre több csalódás éri a hardstyle zenei stílus kedvelőinek egy részét, abban a tekintetben, amikor addig kedvencnek kikiáltott előadójuk hirtelen kezd stílust váltani.

A sort kezdhetjük Showtek produceri munkáival, amik már egy ideje nem hozzák azt a szintet, amit régebben elvárt volna tőlük az ember. Talán nekik ez megbocsátható abból a szempontból, hogy ők ezt bejelentették már egy ideje, hogy kicsit visszafogják magukat a keményebb hangzások terén. Tehát így azt mondhatom, hogy oké, nem is várok már tőlük csodát.

Sajnos a tegnap itt a blogban bemutatott Noisecontrollers is új munkáikat tekintve kezd csalódássá válni. És itt most nem arról van szó, hogy zeneileg, felépítésileg ne lenne jó az amit csinálnak. Csak egyszerűen a régebbi sikeres zenéikből kiindulva jobbat várnánk tőlük. Őket talán még kevésbé kell temetni, a Defqon1 himnuszuk sikeres darab lett, viszont megemlítve a "Gimme Love" szerzeményüket úgy tűnik elindítottak egy lavinát a többi producer felé is.

Az előző két név csak a felvezető volt arra, hogy végül is kiket ragasztok ki igazán a szégyenfalra. A párost úgy hívják, hogy D-Block & S-Te-Fan vagy röviden DBSTF és hozzájuk tartozik még DJ Isaac is. Reprezentálja egy kis videó, hogy miért is vannak ők megemlítve:




Ismétlem, itt se arról van szó, hogy a maga nemében ez ne lenne jó zene, mert egyéni ízlés és vélemény szempontjából valakinek mennyei, és valakinek meg hányingere van tőle.
A lényeg itt az, hogy a rajongók nagy része a hardstyle miatt szerette meg őket, de amikor egy ilyet kihoznak, akkor az derült égből villámcsapás, és zavartság jele: "miért?", "tudtok ti jobbat is", "ez egy sz*r", "b*zi zene"
idézve pár véleményt a DBSTF facebook rajongói oldaláról a zenével kapcsolatban.

Valaki a következőt írta nekik: "Gyerünk srácok, miért nem tértek vissza a régi stílushoz, pl a Loopmachine-t nagyon szerettem."
DBSTF válasza: "Köszönjük, hogy tetszik a Loopmachine, reméljük a jövőben is lesz olyan zenénk, ami tetszeni fog."

Hát nagyon reménykedünk, hogy tényleg lesz valami értelmes is, de nekem nagyon úgy tűnik, hogy az apró zenei váltásnak a célja az új rajongók megszerzése, még akkor is ha ez a régi rajongók egy részének elvesztésével jár. Szerintem ők úgy számolnak, hogy összességében véve több új rajongót nyernek, mint amennyit vesztenek, tehát jól járnak.

Még valakit meg szeretnék említeni, de konkrét tényekkel alátámasztott véleményt csak az albumának megjelenése után lehet majd mondani. Ő pedig Frontliner.
Megjelent a youtube-on néhány bemutató zene, ami mellett az ő neve szerepel, és komolyan mondom elég nagy csalódás amit művel. Kívánom, hogy én tévedjek, és amik ott szerepelnek, azt nem is ő csinálta. De itt egy példa belőle is:



A sort még lehetne bővíteni egyéb zenékkel más előadóktól, kiegészítve a hardstyle-ban megjelenő house hangzásokkal és dubstep próbálkozásokkal is. 
Vehetjük azt, hogy a nagyobb nevek próbálnak újítani, és céljuk a stílus egyre nagyobb népszerűsítése. Viszont ha túlzottan eltérnek az alapelemektől, akkor már nem a hardstyle-t fogják népszerűsíteni, hanem azt az új stílust, amit ezzel létrehoztak.

A helyzet szerencsére annyira nem siralmas, és sok olyan név van még aki minőségit alkot a stíluson belül. Ehhez tartoznak hozzá a feltörekvő producerek, új felfedezettek is, akik közül könnyen lehet olyat találni akikre rá lehet mondani, hogy alkotásuk fényévekkel felülmúlja DBSTF jelenlegi próbálkozásait.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése