2012. május 4., péntek

Interjú Audiofreq-kel

Egy szép terjedelmes Audiofreq interjút köszönthetünk az olasz hardstylelovers.forumfree.it fórum jóvoltából. Legutóbb Adaro kapcsán volt hasonló terjedelmű írás itt a blogon és most azt mondhatjuk itt a folytatás. Ismerkedjünk meg egy kicsit Audiofreq-kel is!

Honnan jött az Audiofreq név? 
Papírra vetettem az összes eszembe jutó gondolatot, ami a zenével való kapcsolatom által eszembe jutott. Hangokkal foglalkozom (Audio) és bolondos módon formálgatom ezeknek minden féle freqvenciatartományát. Keverem-kavarom, húzom-nyúzom torzítom, tehát az audio és a frekvencia manipulálásából született.

Milyen megközelítésben ismerkedtél meg a zenével gyerekkorodban? Miért a hardstyle-t választottad és miért nem house vagy dubstep zenék szerkesztésébe kezdtél. Mi volt számodra a hardstyle-ban olyan nagyszerű, hogy e mellett döntöttél?
Először azért kezdtem zenéket szerkeszteni, mert az emberek sose csináltak olyat, mint amilyet hallani szerettem volna. Nem szerettem volna megmondani nekik, hogy csinálják máshogy a zenéket, hiszen nekem nem tetszik abban a formában. Úgyhogy megtanultam a hangok bűvölését olyan formában, ahogy nekem tetszett. Mielőtt hardstyle-t kezdtem volna készíteni, sok más zenei műfajban is alkottam, úgy mint trip-hop, drum and bass, uk hardcore és nu skool breaks. Most is több különböző stílusban dolgozom, de megpróbálom őket egybe vegyíteni. A nemrég befejezett alkotásaim az "Audioslave" és az általam remixelt Technoboy "Undersound" -ja jó példája annak, hogy nem feltétlenül muszáj követni a hardstyle íratlan zárt kereteket adó szabályait, hanem kicsit nyíltabb gondolkodással megvalósítani dolgokat.

Abban hiszek, hogy a zenéknek szabadon változtathatónak kell lenniük és nem zárhatjuk be őket egy dobozba, amelyben korlátozott kellékek közül választhatunk ahhoz, hogy felépítsük az alkotásunkat. Amennyire szeretem a hardstyle-t, annyira szeretném azt is, hogy az emberek táncra perdüljenek, tombolhassanak, élvezzék a zenéket és ne csak a sablonos hardstyle alkotásokat hallhassák. Azért mondom ezt, mert sok különböző zenei stílust szeretek és megpróbálom ezeket egybe olvasztani és úgy visszaadni. Ez sokkal izgalmasabb feladat, mint bizonyos szabályok betartása.

Melyik alkotásoddal vagy jelenleg nagyon megelégedve?
Kétség kívül a legújabb zeném a "Higher" Teddy vokáljával a kedvenceim közé tartozik. Megpróbáltam egy kicsiny hip-hop beütést vegyíteni a 90-es évek trance elemeivel, azért hogy újra valami különleges szülessen, de mégis megmaradjon benne az eufórikus partyérzés. Bár tegyük hozzá a dalszöveg egy kicsit elcsépelten hangozhat, de tény, hogy az ötlet az ausztráliai családommal kapcsolatos egyik álmomból született. Álmomban az történt, hogy nem tudtam meglátogatni őket, ugyanis éppen egy fellépésen voltam Európában, amikor egyikük meghalt "Take Me Away.." (vigyél el). A legnagyobb erőt az adja, ha a szívből jövő üzenetet papírra vetve azt zenében is visszaadhatom.

Mi a kedvenc hardstyle zenéd?
Különösen tetszik Technoboy & Tuneboy új alkotása Ellie-vel a "Promise Me". Nyári hangulat, felemelő friss hangzású közép-intróval megáldva. Elsőosztályú fesztivál zene.

Mi a top producerré válás titka?
Fogalmam sincs. Ha egy konkrét leírás lenne arról, hogyan érhetjük ezt el, akkor mindenki ezt követné. Csak azt tudom ajánlani, hogy dolgozz keményen, alkoss egy masszív és tiszta hangzást valamint találd meg a saját stílusod, saját hangzásaid és módszereid ami hozzád a legközelebb áll. Sokkal izgalmasabbá válhatsz mások szemében, ha az egyéni stílusod követed és nem csak egy létező dolgot próbálsz klónozni, még akkor is ha valójában véve hasonlóak a hangzásaid, de valamiben mégis egyediek. Ez az, amit még jelenleg én is tanulok, ezért hihetetlenül fontosnak tartom az egyéni stílus kialakítását, ugyanis ezt sokan figyelmen kívül szokták hagyni.

Lehetőséged adódott a "Scantraxx 10 Years Anthem" megalkotására. Milyen érzés volt megtudni, hogy téged kértek fel erre?
Egy szóval: sokkoló. Mint ahogy gondolom sokan tudják az utóbbi pár hónapban voltak némi nézeteltérések (és talán egyesek úgy gondolják ez most már örökké kísérni fog engem). Tehát amikor felkértek ennek a himnusznak az elkészítésére igazán meglepődten azon, hogy tényleg én vagyok-e a megfelelő személy. A Scantraxx azt mondta, hogy valami eltérő zenét szeretne a sablonosnak tekinthető mozifilm-szöveg szerű hangokkal megáldott formula helyett. Megírtam a dalszöveget és Prophet-tel együtt életet leheltünk a himnuszba, amelynek a teljes elkészülési folyamata igazán kihívás jellegű volt.

The Prophet & Audiofreq feat. Ndrah Lake - We Are One


Milyen tanácsokat adnál a fiatal DJ-knek akik sikeresek szeretnének lenni a zenekészítés világában?
Ne várd el azt, hogy rögtön jöjjenek az eredmények! Sőt soha ne várd el, mert a zene önmagában többet jelent egy eredménytől, vagy egy céltől - egy hosszú kemény utazás következménye kell legyen. Csinálj 100 zenét mielőtt elküldenéd bárkinek is. Én 1999 óta foglalkozok zeneszerkesztéssel. Akkor fog működni a dolog, ha a saját zenéddel, annak fejlesztésével és egyre jobbá tételével foglalkozol a helyett, hogy másokét kritizálnád.

Miért hagytad ott a Bioweapon projektet, a szóló karrieredért? Milyen a viszonyod Corey-val, problémás vagy megmaradt a jó kapcsolat? 
Corey, és az egész ügyre való tekintettel a privát dolgokat szeretném privátnak megtartani, tehát nem szeretnék beszélni a szétválás részleteiről. Amit elmondhatok, az az, hogy személy szerint hiányzik, és próbálom tartani vele a kapcsolatot. Úgy gondolom, hogy a sebek idővel begyógyulnak, és a legjobb módszer erre, ha ügyeinket lassan és privátban intézzük.

Ki a kedvenc olasz előadód?
Egyértelműen Technoboy és Tuneboy. Még mielőtt együtt dolgoztam volna velük a "3 Empty Heads" megalkotásakor, már akkor is kitűnt, hogy hasonló nézőpontból közelítjük meg a hardstyle-t de az életet is. Mindent szeretek, amit csinálnak. Mindig rendelkeznek egy kis humorral, de zenéik igazi energiát kisugárzó művek, melyekkel nem tudok betelni.

Melyik party volt számodra a legjobb és melyik a legrosszabb?
A "10 Years of Scantraxx" egy kiemelkedő pontnak tekinthető. Hihetetlen hangulat áradt belőle az elejétől a végéig és a Heineken Music Hall, ahol megrendezésre került egy nagyon tekintélyes csarnoknak mondható. Én azt mondom: ha beugorhatsz a közönség közé, akkor az egy igazi epic party. Legrosszabb partyk közé azt sorolnám, amikor kevesebb mint 10 embernek játszottam egy klubban, amiben még ezen kevés emberből is páran inkább a kanapén ültek. A másik pedig Montreal-ban volt, ahol a rendezvényszervező elfelejtett hotelszobát bérelni nekem, valamint a party után eltűnt a pénzzel, amit ki kellett volna fizetnie, nem kis fejfájást okozva ezzel.


Véleményed szerint hova, vagy hogyan fog fejlődni a hardstyle? Szereted ha "beszennyeződik" más zenei stílusokkal, mint ahogy az utóbbi időben ezt megtapasztalhattuk például dubstep vagy trance elemekkel?
Haha "beszennyeződik". Szerintem a zene, és nem csak a hardstyle, mindig kombinálódik és egybeépül a többi stílus hatásai által, és szerintem nincs ezzel semmi baj. Ha arra gondolunk honnan származik a hardstyle, akkor kezdetben a techno-val "bemocskolt" hard house és hard trance volt jellemző a 2000-es évek elején: Technoboy - Amino Acid és The KGB's - Arsenic jó példák ezekre. Úgy gondolom, hogy a hardstyle-nak minél több zenei stílusból kell ötletet és elemeket merítenie és akkor nem fog eltűnni a süllyesztőben úgy mint néhány szigorúbb szabályokhoz kötött zenei műfaj. Nézd meg a hard house-t: minden új megjelenése ugyan azt a sablont követte, majd hirtelen sikeres lett egy darabig, aztán amikor elvesztette az újdonság erejét, amit magában hordozott, a zenei stílus összeroskadt és eltűnt. Ahhoz, hogy a hardstyle sokáig élhessen, mindig többnek kell lennie egy röpke villanásnál a többi elveszett stílushoz képest. Szüksége van a folyamatos fejlődésre annak érdekében, hogy izgalmas maradhasson.

Mit gondolsz mennyire fontos, hogy a fanok Facebookon és Twitteren kövessenek téged? És úgy általában fontos számodra a DJ és a rajongók közötti kapcsolat tartása a szociális hálózatokon keresztül?
Nem csak azt mondom, hogy fontos, hanem hihetetlenül fontos tartani a rajongókkal a kapcsolatot, akik személy szerint üzenhetnek nekem, végső soron mind emberek vagyunk. Mi emberek, természetünkből fakadóan kíváncsiak vagyunk arra, hogy mi történik a zene készítés mögött, és nem csak a zenéket hallgatjuk. Szerintem ha előadóként minél jobban tartod a kapcsolatot velük, annál jobban fogod megérteni, hogy milyen zenéket szeretnek és milyen szándékaid lehetnek. Néhány DJ kevésbé használja a szociális hálózat lehetőségeit, de én személyesen örömömet lelem abban ha beszélhetek a rajongókkal. :)

Mely DJ-kkel közös produckiókra számíthatunk tőled a jövőben?
Az utóbbi 6 hónapban sok DJ-vel dolgoztam együtt, úgy mint Waverider, Kutski, Technoboy & Tuneboy, Scope DJ és The Prophet. Úgy gondolom most néhány szóló zenére koncentrálok mielőtt újra belefognék valami közösbe.


Forrás: http://hardstylelovers.forumfree.it/?t=61391353

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése